1)Verplaatsen van EasyForYou op een nieuwe PC
(Terug)
1) Op de oude PC, ga naar menu Extra->Software update
2) Download en installeer de proefversie van EasyForYou op de nieuwe PC, codeer hierin vervolgens een fictieve factuur en PRINT deze factuur (klik eventueel op de CD-KEY knop om een activatiecode te ontvangen).
3) Herstart de nieuwe PC, maar start NIET de proefversie!
4) Wis de tijdelijke bestanden van uw navigator uit. (zeer belangrijk)
5) Kopieer alle bestanden van de folder EasyForYou (standaard in c:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\EasyNet\Easy For You (Om de map te zoeken, zie menu Help->Dossier)) van de oude PC naar de nieuwe PC in de folder EasyForYou (standaard in c:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\EasyNet\Easy For You (Om de map te zoeken, zie menu Help->Dossier)) en overschrijf de bestaande bestanden.
!!! Installeer nooit EasyForYou in de map "C:\Program Files (x86)" of in "C:\Program Files"
(Deze mappen zijn te beperkend en sommige functies van EasyForYou zijn geblokkeerd)
6) Werk EasyForYou opnieuw bij op de nieuwe pc (Hulpprogramma's->Update)
!!! -> Windows 10,8,7,
Vista, XP
Het hoofdstuk Back-Order toont de open bestellingen van alle klanten (of leveranciers voor de aankopen).
(BO=Bestellingen waarvan de totaliteit nog niet is geleverd).
Gedeeltelijk een levering uitvoeren :
N.B. :
- In het hoofdstuk Back-Order, selectioneer de betreffende klant door een dubbbele klik op de lijn die overeenstemd op het document.
- Voor ieder van de producten, voert u de Aantal te leveren in, in de kolom “geleverd” ( de enige beschrijfbare kolom) en tik F10 om het geheel te valideren.
- Om het factuur te genereren overeenstemend met deze producten en uit de stock te halen : klik op ref. klant en klik daarna rechts op uw muis en kies : copieren naar factuur of zendnota
- Enkel de lijnen die overeenstemmen aan een volledige levering verdwijnen van de tabel na facturatie.
- De overeenstemmende bestelling wordt automatisch afgesloten na een volledige levering van de producten.
- Al deze operaties zijn ook van toepassing voor de Back-Orders aankoop (leveranciers).
- Een afdruk of voor-visualisatie laat u toe de de nog te leveren goederen te zien.
1) Behoud een kopie van uw file layout.htm en maak daarna een kopie naar een nieuwe file: layoutmod.htm.
2) Verander uw file layoutmod.htm met een html textverwerking.
3) Opgelet :
4) Test uw nieuwe bladspiegelopschik door verschillende documenten te printen. Opgelet, indien u niet beschikt over de officiële licentie EFYLAYOUT, zullen de bedragen vervangen worden door het woord "TEST", de totalen door 0 en het programma geeft u de boodschap "Licentie EFYLAYOUT voor c:\...\layoutmod.htm niet geldig"
5) Indien u tevreden bent van uw nieuwe layout, gelieve de file layoutmod.htm terug te zenden als attached voor akkoord
6) Vanaf het moment dat u uw goedkeuring heeft gekregen, gelieve te bestellen en te betalen voor de module EFYLAYOUT.
7) Bij ontvangst van uw betaling zal u de officiële licentie opgestuurd worden per email.
1) Parameters EasyForYou.
In het menu parameters->algemeen->ID Barcode->waarde = 120
2) Parametrage van de barcode lezer (interface toetsenbord).
3) Lezen van Barcodes vanaf EasyForYou.
In het beheer van de documenten, kies uw klant of leverancier, vervolgens het type document en toets + ou F2 voor het bijvoegen van een nieuw document, vanaf dat ogenblik, de focus paseert automatisch in de tabel vanonder aan het incoderen van de producten en u kan beginnen met het inlezen vanaf uw Barcode lezer.
Indien de barcode referentie van een gescand product nog niet bestaat in uw producten file, EasyForYou stelt u voor een nieuwe productfiche te creëren.
Procedure (single user)
Netwerk is het verstandig om ervoor te zorgen dat:
Instellen
Zie menu Extra->Parameters->Boekhouding
Het beheer van de automatische aanmaningsdocumenten kan u activeren door het aanklikken
van "Activeren v. d. geavanceerde aanmaningsfactuur".
Drie aanmaningstermijnen zijn instelbaar. Deze termijnen worden gebruikt om aanmaningsdocumenten
automatisch te genereren via het menu :
Extra->Aanmaningsbrieven genereren
OF via het
menu
Bestand->Gebruikers->Activeren van de automatische
aanmaningsfacturen
De activering genereert, bij de eerste opstart van de software en dit één keer
per dag, de afdruk van aanmaningsbrieven voor de onbetaalde facturen.
De aanmaningsdocumenten niveau 1 wordt automatisch gegenereerd onder de volgende
voorwaarden (in functie van de taal van de klant):
1) De factuur is niet betaald (het type van betaling staat nog op
"Te betalen")
2) In Beheer Klanten is de "Categorie aanmaning" NIET ingesteld op "Geen aanmaning"
3) De
vervaldatum van de factuur + het aantal dagen ingegeven in het veld
"Aanmaningstermijn niveau 1" (defaultwaarde 15 dagen) is
voorbij.
De aanmaningsdocumenten niveau 2 wordt automatisch gegenereerd onder de volgende
voorwaarden:
2) Idem niveau
1
3) De datum van de eerste aanmaningdatum onderaan Bestand->Document
+ het aantal dagen ingegeven in het veld "Aanmaningstermijn niveau 2" (defaultwaarde
15 dagen) is voorbij.
De aanmaningsdocumenten niveau 3 (ingebrekestelling) wordt gegenereerd volgens
dezelfde principes als de aanmaningsdocumenten niveau 2 maar houdt rekening
met de aanmaningstermijn van niveau 3.
Wijzigen
van de aanmaningsbrieven
In het tab boekhouding bevinden zich 18 knoppen (3 niveaus van aanmaningsbrieven -
6 talen) voor het wijzigen van de aanmaningsbrieven. U kan de HTML-templates wijzigen
door te klikken op de overeenstemmende knop.
Gelieve
vooraf te controleren of standaard een HTML-editor is ingesteld in uw
Internet Explorer via het menu Extra->Internet-opties ->Programma's
(standaardwaarde Front-Page).
De
HTML-bestanden layoutRxLL.htm (x = niveau van aanmaning, LL = taal van de
aanmaningsbrief) bevinden zich in uw folder van EasyForYou. Indien dit niet
het geval is, kan u ze downloaden via https://www.easy-for-you.com/download/layoutRxLL.ZIP
Door het aanklikken van de velden "Vanaf aanmaningstermijn", kan u boetes instellen
(vast bedrag of rentevoet) die worden berekend vanaf de vervaldatum en toegevoegd
aan de aanmaningsbrieven (Zie menu Extra->Parameters->Boekhouding).
De standaardwaarde van de categorie van aanmaningsfactuur wordt automatisch
hernomen tijdens het toevoegen van een nieuwe klant in
EasyForYou.
Diverse
functionaliteiten verbonden aan het gebruik van de
aanmaningsbrieven:
Bij Beheer van documenten (enkel beschikbaar in de
tab "Verkoopfactuur") :
Klik op de
knop "Onbetaald", klik vervolgens op de rechtermuisknop om enkel de facturen te
selecteren en te visualiseren die een aanmaning niveau X hebben
gekregen OF enkel de aanmaningsbrieven te visualiseren die werden
gegenereerd op die dag.
Met een rechtermuisklik op het documentnummer visualiseert u het contextueel menu,
kies hierin "Aanmaningsfactuur" en kies het gewenste niveau om een aanmaningsfactuur
te activeren.
Met een
rechtermuisklik op de Printknop en selectie van "Aanmaningsbrief", print u
de aanmaningsbrief (idem voor de knop Preview en Print via
e-mail).
Invoer van lijnen in een document (voorraadsbewegingen) door een eenvoudig
tekst bestand.
Noodzakelijke modules : EFYBARCODE ou EFYESHOP
Invoerend: De aanwezige codes klanten (of leveranciers) in deze tekst bestanden
moeten in het klant bestand van EasyforYou bestaan. (idem voor de producten).
Ingeval van niet, bij de invoer, Easyforyou zal de REG code nemen en zal de
onvindbare code tussen vierkante haakjes in de beschrijving van het product
toevoegen.
De structuur van de NAAM van het bestand: Bijvoorbeeld : YOURREFERENCE-BC1.txt (of .csv)
Alle karakters (maximum 30 cijfers of letters) voor - (minus karacter) zijn
vrij en in tijd zullen hernomen worden als "referentie betaling" in het gecreëerde
document (YOURREFERENCE) in het hieronder voorbeeld.
De drie laatste karakters (BC1 in het hieronder voorbeeld) bepalen de type documenten waarin het document zal gecreëerd worden.
Dus voor het voorbeeld zal, Easyforyou een bestelling creëren -> BC12010000000X.
De structuur van het bestand:
(semicolon delimited)
Hier
klikken om het voorbeeld YOURREFERENCE-BC1.txt te downloaden en redt dit
bestand in uw dossier " import " te creëren in c:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\EasyNet\Easy For You (Om de map te zoeken, zie menu Help->Dossier)\import
Voorbeeld van tekst bestand :
DATE;TIME;CLIENT;USER;PRODUCT;QUANTITY;PRICE;DESCRIPTION;DISCOUNT
13/04/2011;15:34:43;AAABCTEST;USERNAME;FLOP;50.00;23.97;Floppy disk;0.00
13/04/2011;15:34:43;AAABCTEST;USERNAME;BIC;30.00;1.28;Blue Stylo - BIC;0.00
13/04/2011;15:34:43;AAABCTEST;USERNAME;CD;20.00;1.11;Compact disc 80 minutes TDK;0.00
13/04/2011;15:34:43;AAABCTEST;USERNAME;TRA;1.00;14.50;Shipment;0.00
13/04/2011;15:34:44;AAABCTEST;USERNAME;;;;Your comments;
13/04/2011;15:34:43;NEWCUSTOMER;USERNAME;CD;50.00;23.97;Floppy disk;0.00
13/04/2011;15:34:43;NEWCUSTOMER;USERNAME;BIC;30.00;1.28;Blue Stylo - BIC;0.00
13/04/2011;15:34:46;NEWCUSTOMER;USERNAME;PAYMENT;500.00;K;3333-99999;
13/04/2011;15:34:45;GOOD-CAR-HAMBU;USERNAME;FLOP;60.00;23.97;Floppy disk;0.00
13/04/2011;15:34:45;GOOD-CAR-HAMBU;USERNAME;CD;15.00;1.11;Compact disc 80 minutes TDK;0.00
13/04/2011;15:34:45;GOOD-CAR-HAMBU;USERNAME;SH002;1.00;10.50;Shipment;0.00
13/04/2011;15:34:46;GOOD-CAR-HAMBU;USERNAME;;;;Your remark;
13/04/2011;15:34:46;GOOD-CAR-HAMBU;USERNAME;PAYMENT;0;A;444-88888;
1) DATUM van het document
2) UUR van het document
3) Klanten code in Easyforyou
4) Gebruiker naam (login Easyforyou)
5) Product code in Easyforyou
6) Aantal (Decimaal =PUNT, op twee decimaal te formateeren, geen null)
7) Eenheidsprijs (Decimaal =PUNT, op twee decimaal te formateeren, geen null)
8) Omschrijving (50 karacters,geen apostrofe en geen dubbel aanhalingsteken)
9) Korting (Decimaal =PUNT, op twee decimaal te formateeren)
Het bestand kan lijnen bevatten om verschillende documenten creëren.
In het voorbeeld een reeks lijnen betreffen de klant AAABCTEST en de 4 laatste
lijnen de klant GOOD-CAR-HAMBU.
dit zal drie documenten creëren in EAsyforyou BC12010….1 ,BC12010….2 en BC12010….3
Bepaalde lijnen kunnen commentaren bevatten (Zie voorbeeld " Your remark ")
Bepaalde lijnen kunnen betalingen bevatten (Zie voorbeeld "PAYMENT")
A = Paypal
K = Kredietkaart
B = Bank
Invoer van de klanten gegevens (het tekst bestand met een SQL request):
Creëert een klant code die als naam voor het bestand zal dienen (voorbeeld:
TESTCUSTOMER)
Enkel de niet geaccentueerde karakters, de cijfers en het karakter - (minder)
worden aanvaard.
Maximumlengte = 15
Invoer in twee de fase:
1) Oprichting van de record (INSERT request)
Voorbeeld van tekstbestand: Download een voorbeeld (TESTCUSTOMER.sql)
2) Update van de gegevens (UPDATE request)
Voorbeeld van tekstbestand: Download een voorbeeld (TESTCUSTOMER.squ)
in uw dossier " import " te creëren
Importatie : Easyforyou starten en druck de toetsen Shift-F2
Ten gevolge van de import, wordt de uitbreiding van het bestand benoemd in "
.OK "
(In het voorbeeld YOURREFERENCE-BC1.ok)
So that Windows work correctly:
1) Verwijderen van de tijdelijke bestanden in Internet Explorer (Configuratiescherm
> Internet-opties)
2) Gebruikersaccountbeheer uitschakelen in Windows
Maar opgelet, maakt een volledig backup van uw bestanden alvorens uitschakelen van UAC
- open het configuratiescherm en ga naar de gebruikersaccounts pagina
- als het configuratiescherm niet op klassieke weergave staat, vind je deze
pagina onder Gebruikersaccounts en Ouderlijk Toezicht > Gebruikersaccounts
toevoegen of verwijderen > Ga naar de hoofdpagina Gebruikersaccounts.
- klik op deze pagina op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen
- vink nu de optie Gebruik Gebruikersaccountbeheer (UAC) om uw computer beter
te beveiligen uit en klik dan op OK
Nota : Vergeet niet dat het gebruikersaccountbeheer en de meldingen van het beveiliginscentrum uitschakelen maakt jouw computer minder veilig